vineri, 26 decembrie 2008

Just how eco is eco?


LATER EDIT: ca un bradut din plastic sa fie eco, ar trebui facut din materiale reciclabile, pt ca, se stie, making plastic=burning oil=pa pa resurse+poluare. Asta parca da cu minus, nuh?:d

..Tineam asta ca o reflectie personala, iar dupa indelungi cugetari am ajuns si sa mi-o asum. In fiecare an vad ca e o manie, deghizata sub numele artificial de trend. Ceea ce e foarte util, dom'le:)) memorezi anii/datele mult mai usor. Gen: "era in iarna in care mi-am aruncat poseta de la X ca nu era eco sa mai porti piele. Vai cat am plans pentru ea..Dar na, arta cere sacrificii"...which is fairly inadequate, inappropriate and impersonal . Vad peste tot lume care striga sus si tare ca nu e bine sa cumperi brazi naturali, ca nush cat lemn se pierde aiurea. Eu sincer nu prea pun boticu, sau in unele cazuri, trompa:D Atitudine deloc prolifica pentru comerciantii de brad artificial. I am the anti-consumer. Bineinteles e mult mai putin populara varianta, ce imbraca elegant atat laura eco cat si aspectul natural, in speta, bradul in ghiveci:)Mirosul de Craciun e un melanj de arome de citrice cu cetina si nuca, iar uneori un strop de scortisoara pentru a-i potenta savoarea. Fara notele de brad, mireasma de Craciun se pierde. Bineinteles pe latura eco am avea bradutul made from plastic is fantastic cu un glade cu aroma de conifere strecurat pe fundal. Isn't that lovely?..i mean..kitsch?:D

Bradutul meu e natural, si imi place ca in fiecare an e diferit ca forma, ca inaltime, cat e de bogat, cum are dispuse crengutele, e mereu o alta dulce provocare atat pt achizitionat, cat si pentru fixat si decorat. Bradutul nostru e
personal.

Alta chestie care nush cat de eco e, ci mai degraba datatoare de subiecte de tabloid si discutii mondene e reprezentata de blanurile naturala. Nu imi plac cele sintetice, dar nici nu incurajez exploatarea unor animalute doar pt outfit. De ce pielea naturala nu e blamata? Because everyone is wearing it! De ce vanatoarea nu e interzisa? pentru ca e un hobby de lux. A combate un argument eco e aproape imposibil, e ca o discutie despre religie. Nu exista o parere unanim acceptata, iar negarea unui aspect social si spiritul (da, uneori eco tine si de spiritual, nu numai social, de mediu, de civilizatie)te catapulteaza instant undeva la periferia principiilor, si astfel, nu pot sa nu va intreb: Cat e eco, cat e imagine, cat e business? what do you stand for?


PS: scuze pentru editarea defectuoasa dar blogspotul e botos azi:(

2 comentarii:

  1. hai sa-ti zic varianta mea! Un bradut de birou facut din crengute (care cad de la ceilalti brazi). Are cam un metru inaltime, e foarte bogat si miroase natural :p plus, eu ma simt foarte eco. Eco- de la economie, ca bradul ala mare e vreo 2milioane pe la noi :P

    RăspundețiȘtergere
  2. @ copila blonda - foarte practic. ce eco-spirited esteti dvs;;) bv!

    RăspundețiȘtergere